Dochody dla copywritera

Zarobki całkiem początkującego copywritera nie są wcale duże. Konkurencja na rynku pozycjonowania wciąż rośnie, a sprawę komplikuje dodatkowo to, że czasem pisania tego rodzaju tekstów podejmują się niedoświadczone osoby, które jednak proponują bardzo niskie stawki, przez co wypierają z rynku ceniących się copywriterów z bogatym zasobem słownictwa i dużymi osiągnięciami. Jednak nawet przy małych stawkach za poszczególne zlecenia można zarobić sporo, jeżeli jest się gotowym na żmudną pracę. Zarobek na tym polu zależy bowiem od samego pracownika. Im więcej ktoś jest w stanie siedzieć nad zleceniami, tym więcej dostanie. Poza tym decydująca jest szybkość. Ktoś, kto jest w stanie napisać dziesięć precli w godzinę, zarobi znacznie więcej od osoby, która przez kwadrans siedzi nad jednym tekstem na tysiąc znaków i nie jest w stanie sensownie wprowadzić tam frazy kluczowej. Decyduje też dokładność i solidność. Z czasem można dostać zlecenie na teksty, za które pracodawca oferuje wyższą stawkę. A jak copywriter wyrobi sobie markę, to może przebierać w ofertach lub nawet założyć jednoosobową firmę i na takiej zasadzie podnajmować się dużym przedsiębiorstwom. Przy pisaniu tekstów na dodatek cały czas kontroluje się swoje dochody w specjalnym panelu, co jeszcze bardziej motywuje do dalszej pracy.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.