Historia pozycjonowania stron internetowych

Mało, kto zdaje sobie sprawę z tego jak wyglądało pozycjonowanie stron przed tym, co jest teraz. W obecnych czasach wystarczy tylko zgłosić się do firmy zajmującej się promowanie stron i w ten sposób zlecić im pozycjonowanie. Wbrew pozorom na początku Internetu problem był o wiele mniszy, ponieważ strony niejako pozycjonowały się same. Wynikało to z faktu, że było kilka wiodących przeglądarek internetowych, które nie przykładały zbyt wielkiej wagi do tego, w jaki sposób katalogowane są ich witryny. Nie dbały też o rankingi oraz inne tego typu elementy. Dopiera w momencie, w którym na rynek wkroczyła wyszukiwarka Google można było zacząć mówić o jakimkolwiek pozycjonowaniu. To właśnie ta firma, jako pierwsza wpadła na pomysł katalogowania stron oraz umieszczania ich na odpowiednio wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Wraz ze wzrostem zainteresowania tego typu promowaniem witryn Google było zmuszone stworzyć malutkie programiki, których zadaniem było wchodzenie na dziesiątki tysięcy witryn i sprawdzani ich wartości. Na podstawie tego, co odczytały strona była wrzucana na odpowiednią pozycję w rankingu wyszukiwania. Proces ten stał się na tyle skomplikowany, że na rynku zaczęły pojawiać się firmy oferujące przygotowanie stron do spotkania z owymi robotami. Ponieważ wymagania wobec witryn ciągle się zmieniają firmy te mają bardzo dużo pracy i można zauważyć dość duży popyt na tego typu usługi. Oczywiście trzeba za ni odpowiednio zapłacić. W innym wypadku można trafić na pozorantów.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.