Czas reklamowy w stacjach telewizyjnych

Jeszcze kilkanaście lat temu reklamy w telewizji były czymś pożądanym, także przez konsumentów. Pełniły bowiem wówczas funkcję informacyjną. Jednak rynek reklamowy prężnie się rozwinął, a ilość firm chcących promować swoje produkty w telewizji, gwałtownie wzrosła. Cieszą się z tego rzecz jasna właściciele stacji telewizyjnych, jednak nie odbiorcy. Okazuje się bowiem, że obecnie czas antenowy jest w niemal 60 procentach wypełniony reklamami. Wszyscy wiemy, że telewizja, także ta publiczna, musi się z czegoś utrzymywać. Jednak jeśli zależy jej na odbiorcach powinna to robić rozsądnie. Coraz więcej stacji ma ten problem, że emitowane filmy i programy kilkakrotnie przerywa, by puścić spoty reklamowe. Wartość każdej minuty takiej reklamy liczy się rzecz jasna w milionach złotych. Wszystko zależy od daty emisji oraz czasu antenowego. Najdroższy jest czas antenowy w godzinach wieczornych. Wrasta bowiem prawdopodobieństwo, że dotrze on do większej rzeszy konsumentów, wypoczywających przed ekranem telewizora po całym dniu pracy. Takie spoty reklamowe mogą zarówno zachęcić, jak i zniechęcić odbiorców. Wszystko zależy od tego jak często są emitowane oraz jakiej jakości jest ich treść. Konsumenci najbardziej cenią spoty pomysłowe i humorystyczne. Jak pokazują badania lubią też oglądać w nich znane osobistości.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.