Jak manipulować ceną

Producentom zależy na jak najszerszej grupie odbiorców. Aby ich pozyskać sięgają czasem po mechanizmy niemoralne oraz prostackie. Jednym z nich jest manipulowanie ceną. Polega to przede wszystkim na tym, że wystawia się dany towar pod szyldem promocji, jednak nie obniża jego ceny lub obniża ją jedynie o kilka groszy. Konsument nie odczuwa więc na transakcji żadnej różnicy, ale pozostaje w przekonaniu, że nabył produkt taniej. Takie działanie jest szczególnie niebezpieczne jeśli grupą naszych głównych odbiorców są klienci wykształceni i wymagający. Mogą oni bowiem długotrwale zrazić się do oferowanych przez nas towarów lub zaprzestać korzystania z naszych usług. Dużą manipulację widać także w długotrwałym procesie reklamowym. Jak powszechnie wiadomo producent towaru może wybrać dwie drogi obniżania ceny swoich produktów – zacząć od bardzo wysokiego pułapu i poprzez stopniowe zniżki utwierdzać klientów w przekonaniu, że zrobili świetny interes lub dokonywać regularnych i systematycznych, choć niezbyt pokaźnych promocji. Obie drogi są skuteczne. Pierwszą poleca się przede wszystkim firmom egzystującym na rynku od dłuższego czasu. Druga jest bardziej opłacalna dla niewielkich i początkujących przedsiębiorstw. To klient powinien jednak sprawdzać i interesować się, jak jakość oraz obniżki ceny mają się do rzeczywistej wartości produktu.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.