Kolory i dźwięki w spocie reklamowym

Jak powszechnie wiadomo w spocie reklamowym nie ma miejsca na przypadek. Każdy jego element, każdy ruch, gest, a nawet słowo są dokładnie przemyślane. Niektórzy nie zdają sobie bowiem sprawy z tego, że każda sekunda tego krótkometrażowego filmu promocyjnego to realne setki tysięcy złotych. Specjaliści od reklam wiedzą, że na konsumentów można oddziaływać na wiele sposobów. Najważniejszym z nich jest odpowiedni dobór kolorów i dźwięków. Także na osoby występujące w spotach robi się specjalne castingi. Wszystko po to, by każdy element trzyminutowej produkcji był perfekcyjny. Słaba reklama może bowiem skutkować brakiem wzrostu sprzedaży, a więc klęską całej firmy. W zależności od tego, jakiego rodzaju produkt jest reklamowany, specjaliści sięgają po inne chwyty. Można zauważyć, że np. w reklamach towarów dla dzieci dominują barwy bardzo spokojne i stonowane. Dużo w nich jasnego niebieskiego, bieli, różu, a także wesołego żółtego czy soczystej pomarańczy. Nie trafimy jednak na czerń, szarość czy ciemną zieleń, które to barwy dominują chociażby w reklamach napojów alkoholowych. Różnią się też dźwięki, ponieważ na rodziców lepiej wpływa muzyka relaksacyjna i spokojne tony dziecięcej radości, a na imprezowiczów – głośne tony rodem z dyskoteki. Jak widać producenci reklam muszą brać pod uwagę głównie specyfikę potencjalnej grupy odbiorców.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.