Koszty czasu antenowego

Wielu konsumentów krzywi się w momencie, gdy oglądany przez nich film zostaje przerwany siecią spotów reklamowych. To naturalna reakcja klienta, który oczekuje przecież czegoś innego. Nie zawsze zdajemy sobie jednak sprawę, że możliwość emisji naszych ulubionych filmów w dużej mierze jest gwarantowana właśnie poprzez reklamy. Czas antenowy to bowiem jedna z najcenniejszych wartości dla każdego producenta. Zabiegają o niego wszyscy wielcy potentaci oraz firmy wchodzące dopiero na rynek. Dlatego właśnie minuta czasu antenowego w godzinach największej oglądalności może kosztować nawet kilkaset tysięcy złotych. Jak pokazują badania te pieniądze nie są jednak wyrzucone w błoto. Atakowanie konsumentów reklamami produktów skutkuje znacznymi wzrostami sprzedażowymi. O ile w sklepie kierujemy się głównie opakowaniem, o tyle przed pójściem do sklepu można w nas wytworzyć potrzebę nabycia produktu pokazywanego w telewizji. Środki otrzymywane przez stacje telewizyjne z reklam komercyjnych są również ich głównym źródłem utrzymania. Nie pozostaje to bez wpływu na jakość oferowanych treści. Telewizja, aby pozwolić sobie na zakup popularnych i pożądanych przez widzów programów musi mieć bowiem pieniądze, które może zainwestować. Dlatego właśnie widzowie powinni podchodzić do reklam z pewną dozą tolerancji, a nawet wdzięczności.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.