Manipulacja obrazem produktu

Każdemu z nas zdarzyło się ulec magii reklamy i popędzić do sklepu, by kupić promowany produkt. Jakież było nasze zdziwienie kiedy wielki, na ekranie ociekający czekoladą i pięknie wyglądający baton okazał się zwykłym wafelkiem. Tak właśnie działa reklama – przekłamuje rzeczywistość. Nie jest to jednak przekłamanie na tyle wyraźne, by nazwać ją jawnym oszustwem, jednak jest na tyle widoczne, że z czystym sumieniem można podchodzić do każdej z reklam ze stosowną rezerwą. Może się to wydawać nieprawdopodobne, ale nad wyglądem produktu w reklamie pracuje sztab ludzi. Ciężkie pieniądze wydaje się na to, by każdy towar odpowiednio podrasować. W efekcie, naszym oczom ukazuje się okazały i przyciągający uwagę produkt, który stanowi jedynie wizualizację elementu idealnego. Im bardziej podrasowany towar w reklamie – tym większe rozczarowanie odbiorców. Dlatego specjaliści od wizerunku produktu muszą się mieć na baczności, by nie przesadzić. Każde zdjęcie i każde ujęcie krótkiego spotu reklamowego jest dokładnie przemyślane. Nie ma w nim nic z przypadku. Podkreślić należy również, że to sami konsumenci powinni krytycznie patrzeć na wszelkie nowości na rynku. Nie można ślepo wierzyć reklamie, gdyż ma ona przede wszystkim cel marketingowy. Rozsądek i odpowiedzialność mogą nas uchronić przed uleganiem systematycznej reklamowej manipulacji.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.