Najważniejsze błędy kupujących

Jak powszechnie wiadomo klienci kupują oczami. Produkt, który wybierają musi być ładny, symetryczny i estetycznie wykonany. Wiele towarów jest jednak szczelnie zapakowanych. Dlatego właśnie owo opakowanie stanowi główny punkt oddziaływania na wyobraźnię konsumentów. Taka ocena towaru po opakowaniu należy do najczęstszych i najbardziej powszechnych błędów konsumenckich. Kupujemy to, co jest kolorowe, ładne i ciekawe, a nie to, co charakteryzuje się poszukiwaną przez nas jakością. Tak właśnie działa proces reklamowy. Dodatkowo, nie wysilamy się zbytnio w poszukiwaniu towaru, który najlepiej będzie spełniał nasze oczekiwania. Zadowalamy się tym, co wpadnie nam w ręce jako pierwsze lub tym, co znamy od lat. Strach przed eksperymentowaniem i próbowaniem nowości także zalicza się do powszechnych wad odbiorców. O ile takie myślenie można zrozumieć w przypadku dóbr bardzo wartościowych, o tyle dziwi w momencie gdy odniesiemy je do kawy czy czekoladek. Polacy nie lubią jednak zmian i kupują na ślepo lub w oparciu o utarte schematy. Twórcy reklam stają zatem na głowie, by zaskoczyć i zachęcić do kupna nowych klientów. W efekcie wszystkich konsumentów można podzielić na dwie grupy: tych, którzy za nic nie porzucą swoich ulubionych towarów i tych, który kupią wszystko, co tylko będzie dobrze zareklamowane i będzie się odznaczało ciekawym opakowaniem.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.