Promocje i wyprzedaże

Reklama działa jak magnes – przyciąga klienta do sklepu i nie pozwala wyjść bez koszyka pełnego zakupów. Najczęściej nie jesteśmy nawet świadomi jak łatwo i bezmyślnie jej ulegamy. Można to zaobserwować w przypadku wszelkiego rodzaju promocji i wyprzedaży. Jeżeli na jakiejś półce pojawia się napis „wyprzedaż” jest pewne, że konsumenci rzucą się w tę stronę z ochotą. Dlaczego? Bo każdy chce nabyć jak najwięcej po jak najkorzystniejszej cenie. Aby jednak produkt wyprzedażowy dobrze się sprzedawał niezbędna jest skuteczna reklama. Zauważmy, że na półkach promocyjnych nie pojawiają się raczej towary nieznane z telewizji czy czasopism. Zarabianie pieniędzy na sprzedawaniu towarów polega bowiem na takim zmanipulowaniu klienta, by wierzył, że dokonując większych zakupów dokonał świetnej inwestycji. Rozsądny konsument powinien być świadomy takich zabiegów. Warto więc przede wszystkim orientować się w cenach danego produktu oraz dokładnie sprawdzać warunki promocji. Często bowiem najważniejsze informacje są zapisywane małymi literkami gdzieś na samym dole. Zastanówmy się także czy cena promocyjna rzeczywiście jest bardzo korzystna. Nagminnie można bowiem spotkać „super oferty”, w których różnica między standardową a promocyjną ceną wynosi kilka groszy. Pamiętajmy także o tym, że na każdej wyprzedaży sklep musi zarobić.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.