Reklamy na kanałach dla dzieci

Każdy rodzic wie, jak duży wpływ na psychikę małych dzieci mają reklamy emitowane na kanałach z bajkami. Szczególnie w okresie przedświątecznym obserwujemy wysyp spotów pokazujących najnowsze zabawki. To oczywiście element całej kampanii marketingowej mającej na celu wytworzenie w dziecku pragnienia posiadania danej rzeczy. Producenci zabawek wiedzą doskonale, że rodzice chcą dla swoich pociech jak najlepiej. Dlatego też promowanie własnych produktów na kanałach z bajkami przynosi wymierne rezultaty sprzedażowe. Rodzice mają jednak często problem z uświadomieniem dziecku, że nie mogą mu kupić wszystkiego. Większość zabawek promowanych w takich reklamach jest bowiem za droga, jak na warunki finansowe przeciętnego Polaka. Jak to wytłumaczyć dziecku? Należy przede wszystkim powiedzieć mu prawdę, tak, by próbowało postawić się w naszej sytuacji i cały problem zrozumieć. Dzieci są bardzo chłonne na proces reklamowy, ponieważ ich psychika nie potrafi jeszcze zlokalizować manipulacji w takim mechanizmie. Dziecko po prostu chce rzecz, którą pokazuje mu się jako cudowną, kolorową i świetną do zabawy. Niekoniecznie jej jednak potrzebuje. Jeśli znamy preferencje pociechy to możemy znaleźć doskonały ekwiwalent drogiej zabawki, który sprawi maluchowi taką samą radość, a nie nadwyręży domowego budżetu.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.