Specyficzny język reklamowy

Nie ulega wątpliwości, że reklama jako coś, co ma oddziaływać na konsumentów, posiada swój specyficzny, łatwy do określenia język. Każde słowo, konstrukcja zdaniowa, nawet ton głosu osób mówiących są dokładnie zaplanowane. Wszystko po to, by odnieść sukces, a więc zachęcić klienta do zakupu określonego produktu bądź usługi. Zauważyć możemy, że wszystkie reklamy chętnie sięgają po najwyższy stopień przymiotnika. Ich świat zawsze jest najbardziej kolory, najpiękniejszy, najlepszy i najkorzystniejszy. Pełno w nim produktów najwyższej jakości w najniższych cenach. Konsumenci szukają bowiem towarów tanich i dobrych. Dlatego właśnie są mamieni słowami silnie oddziałującymi na wyobraźnię. Jeśli produkt X jest najtańszy i najlepszy to logiczne, że Y nie może być już w korzystniejszej cenie i wyższej jakości. Pamiętajmy jednak, że reklama mówi nam to, co chcemy usłyszeć. W niej każdy proszek dopiera najlepiej, a każde lody są najdelikatniejsze. Reklama mami nas również bezpośrednimi zwrotami osobowymi. Mówi do nas jak do przyjaciela, kolegi, członka rodziny. Dzięki temu skraca dystans między produktem, a konsumentem, w skutek czego czujemy, że dany towar jest niezbędny w naszym domu. Twórcy reklam zdają sobie też doskonale sprawę z tego, że każdy z nas lubi być komplementowany. Dlatego wracają się do nas z szacunkiem i podkreślają naszą rozwagę oraz piękno.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.