Przekonanie ludzi do zakupu

Nowym produktem trzeb ludzi zainteresować. Problem polega na tym, żeby wiedzieć jak to zrobić. Firmy zatrudniają agencje, które wcielają w życie ciekawe rozwiązania. Do ich zadań należy opracowanie strategii marketingowej. Znalezienie złotego środka i sposobu, który zagwarantuje zyski dla firmy. Reklama ma poinformować konsumentów o nowym produkcie, podkreślić jego atuty, a tym samym przekonać do wypróbowania. A przekonać jest niezwykle trudno. Szczególnie w sytuacji, kiedy ludzie mają już swoją ulubioną markę, sprawdzoną i spełniającą ich oczekiwania. W tym wypadku oprócz reklamy przydatne są również inne mechanizmy. Mechanizmy, które wpłyną na zachowanie konsumenta. Nie bez znaczenia są obniżki. Przeceny działają na konsumentów niesamowicie dobrze. Każdy z nas lubi kupić coś oryginalnego za przysłowiowe grosze. Sklepy bardzo dobrze to wiedzą i kuszą sezonowymi obniżkami. Wtedy ruch mają olbrzymi. Sklepy spożywcze również korzystają z takiej taktyki. Przeceniają produkty, którym kończy się data przydatności albo mają jakiś defekt. Ważne jest również miejsce, jakie zajmują na półkach. Wysokość, alejka i odległość od kasy. Nie wszyscy konsumenci są świadomi mechanizmów, które są wcielane w życie na terenie marketów. Specjaliści na podstawie badań opracowali schematy, które z powodzeniem realizują.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.